Ondagen den 29 okt

Idag säger vi ett stort GRATTIS till Axel som fyller 7 år !!
 
I måndags så började jag min vecka med vab eftersom Ronja fortfarande inte var frisk. Så vi hade en lugn hemma dag.
 
På kvällen var vi utbjudna med en styrelse som Jonas sitter i på MFF matchen. Vi skulle få sitta i logen och där skulle vi bli bjudna på mat. Så förrätt och huvudrätt innan matchen började. Sedan kan man flytta ut och då finns där stolar utanför sin loge. Tycker man att det är kallt så kan man stå inne. I pausen fick vi efterrätten.
 
 
                                             

Det var synd att dela på en sådan här fin tårta !!
 
Detta var MFF sista hemma match i allsvenskan för denna säsong och GULDET var redan klart sedan länge.
 
När matchen var slut så skulle vi hämta Amelia på tåget. Hon hade varit hos sin kompis i några dagar. Hon hade skickat sms till mig att hon hade ramlat ner från en trappa hemma hos honom men att hon satt på bussen till tåget. Att hon hade väldigt ont i sin fot. Vi åkte hem eftersom hon hade gått en del på foten och skulle se hur den såg ut på tisdagen.
 
Så igår när jag kom från jobb så sa jag att någon måste titta på hennes fot. Hon hade så ont. Ringde ner till vc kl 15 och 15:15 fick jag en tid, så snabbt har det aldrig gått. Så det blev en tur till röntgen, akuten och ortopeden. Det var många turer med hennes fot men till slut så kom de fram till att det var en rejäl stukning, ledbanden som tagit skada. Så det blev bandage, kryckor och besök till sjukgymnasten.
 
Idag onsdag har jag tagit ledigt för Ronja ville hitta på något på lovet. Hon ville gå till Kuben ( vår idrottsanläggning inomhus) där skulle vara en massa hoppkuddar/borgar. Nu var det så att denna mamma har blandat ihop dagarna. Att det är onsdagen den 29/10 det vet jag och detta med hoppborg var den 28/10 men förstår inte varför jag var så inne på att ta ledigt idag. Tror jag har blandat ihop det lade först in ledigt på tisdagen men så gick inte det då tog jag onsdagen men hoppborgen bytade inte dag.
 
Så Ronja var inte så glad första dagen hon är frisk också. Så vi har haft en hemma dag, tjejerna har bakat gott och jag ska laga en god middag. Sedan i morgon har vi nya äventyr på gång.
 
                                       Ha en fortsatt fin kväll

Kommentarer:

1 Annelie:

Njää,, jag vet inte hur jag ska göra,,, jag jobbar ju även lördagen, det är ju det som är surast. Å eftersom jag jobbar så lite procent så har jag ju inte så många semesterdagar att röra mig med.. :o((
Kommer ej ihåg vad puben heter som de ska till.
Klubben är rikstäckande,, finns alltså överallt i Sverige, ja hela världen.
Det är Kawasakis egen klubb, så vi har inget klubbhus eller något sådant.
ja, vi har lärt att känna Viruz genom klubben.

Vi blir säkerligen själv denna julen, äsch, kan väl lika gärna jobba den sista timmen också.

Kommentera här: