Mat

Idag skulle Jonas laga mat. Han skulle testa något han hade fått prov på.
 
Har ni testat dessa?
 
En  thai, en indisk och en italiensk.
 
Jonas tyckte det blev jobbigt han skulle göra 3 olika maträtter 😂😂😂. Jag kan säga som så skulle vara kycklingfilé i alla 😀.
 
Fast han hade fullt upp i köket. Han kallade att det var mat men då låg en del kryddor kvar. Jag sa ska man inte använda allt? Nä man kryddar efter behag. Ok blev det starkt, frågade jag? Jag har inte smakat, hur tänkte han 😳😳😳?.
 
Thaimaten hade god smak men det skulle vara mycket starkare.
Den italienska var en risotto helt ok men riset var lite för hårt.
Den mexikanska var tikka masala var ingen höjdare. 
 
Så dagens middag fick sina 😂😂😂.

Kommentarer:

1 Annelie:

Hahahaha,, ja vissa karlar i köket.
Men, jag ska inte klaga på Göran, för när han gör maten på helt egen hand, så lyckas han, med kryddningen och allt.

Roligt att få testa ny mat,,, kanon när han får sådana provförpackningar, för då behöver ni ju aldrig köpa "grisen i säcken".

Ha en fin fortsättning på veckan.. // Annelie

Kommentera här: