Polen

Vi kom till Polen väldigt sent igår kväll.
Idag skulle vi på utflykt, auschwitz.
 
Kan säga det var en väldig het dag men inget bad i sikte. Jag var med första delen på fm sedan var Jonas och Ronja själva em.
 
 
Här kom tågen in
 
Såg här såg de ut. Väldigt små, undra hur många de tryckte in?
 
På em skulle de ha en guidadtur men då tog jag mig en promenad till hotellet. 
 
Fint väder och varm var jag men inget bad i sikte.
 
Vet inte om det är en flod men vatten i alla fall så svalkade mina fötter. Förstår inte vart de badar här hade jag inte kunnat bo, värmeslag.
 
Fin kyrka men här finns många byggnader.
 
Ikväll var vi ute på torget och åt.
 
Vår Europa resa börjar att gå mot sitt slut, tråkigt men man måste komma hem med 😀.
 
För min del var det en annorlunda dag två utflykter men på helt olika nivåer 😞.

Kommentarer:

1 Annelie:

Auschwitz är väl ett väldigt intressant samtidigt fruktansvärt hemsk att se..??
Ni verkar att ha haft en riktigt mysig / härlig resa, har själva resandet varit jobbigt..??

Välkommen hem igen.. // Annelie

Svar: Tack så mycket 😀
Resan har varit underbart 👍. På vägen ner hade vi långa stopp i Tyskland pga vägbyggen ev olyckor. Så det är tråkigt att sitta i kö men det är Tyskland autobahn. Jonas skada sig innan vi åkte fick en fraktur i svanskotan så vi fick pausa lite mer men det gjorde inget. Vi hade inte brått.

Det är väldigt hemsk men sedan samtidigt är det intressant att få höra om det men mycket är ofattbart. Det är inte så många år sedan jag och Jonas var där så jag var med på första delen. Vi åkte dit för Ronja för hon ville se det.

Den dagen vi var på utflykt till Örnnästet och skulle köra till Poolen sedan. Det var den sträckan vi tyckte var jobbigast. Kom inte iväg förrän på em och det var varmt den dagen.

Ha det gott, Vicki
Viktoria Sjöström

Kommentera här: