Ullared

Igår gjorde vi en endagsutflykt till Ullared. Det var jag,Jonas, Amelia och Ronja klockan ringde 04:15. Så vi kom i väg vid femtiden så vi skulle vara där när de öppnade.
 
Kom in direkt så det var skönt att det inte var någon kö för det var kallt på morgonen. När de öppnade frukosten så var vi där så vi kunde få lite mat i oss.
 
                                              

Det var två glada tjejer men Amelia var nog en aningen trött. Hon var inte i 100% form hon har varit sjuk i veckan och det har inte riktigt släppt ännu.
 
Efter frukosten så fortsatte våran shopping runda. Jag&Ronja tog en vagn och Amelia & Jonas en så vi delade på oss. Jag & Ronja skulle upp och shoppa loss på barnavdelningen. Det gick rätt snabbt och ingen kö när vi kom till kassan. Så det var bara att packa upp och betala.
 
Innan vi skulle åka hem bestämde vi oss för att luncha , vi brukar göra det när vi är där.
 
 
                                         
Det är bra med ställen som har olika rätter man kan välja på. Jag och Amelia åt thaimat,, Ronja burger king och Jonas kebab tallrik. Så mätta och glada var vi när vi skulle åka hem.
Vi hann inte köra så långt innan två tjejer somnade i bilen. Glada, trötta och nöjda efter en dag i Ullared.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Annelie:

ÅÅååååå,, jag fullkomligt älskar Ullared, vi är där 2 gånger / år,, då brukar vi shoppa för mellan 6.000;- och 7.000;-, ändå så ska vi inte ha något speciellt när vi åker dit.. *fniss*
När vi bodde endast 5 mil ifrån, var vi dit nästa varje fredag, handlade för runt 1-1.500;- varje gång.

SV. Jag skulle vilja ha sett Annabell men tyvärr så får jag inte med mig Göran på den,,, sen så vet jag ingen mer. Har inte alls koll på vad det går för filmer nu.
Ja, vi har biografen Grand i vår stad. Men, jag har ingen aning om SF-biljetterna gäller där.
Göran ska på julfest på sitt jobb, där borta han jobbar alltså.

Ha det gött.. // Annelie

2 Liten Uggla:

Ullared är ju så kul! Tyvärr blir det ingen hösttripp dit för mig, jag har inte råd i höst. Var där på midsommarafton, då var det lagom med folk :-)
Kul att du kikat in hos mig :-) Önskar dig en fin tisdag! Kram! ♥

Kommentera här: