Konditer

Jag har en dotter som läser till konditor. Som skulle kunna baka varje dag om hon hade fått, plus att det bakas i skolan.
 
Det är väldigt gott med hembakat och väldigt smarrigt. Bra när man ska ha gäster då fixar Amelia för det mesta.
 
Fast det är inte bra för figurer med så mycket gott. 
Jag fyller inte år förrän om någon månad men jag vet redan vad Amelia ska baka till mig.
 
 
Budapestlängd är min favorit och hon har redan bakat så jag har fått smaka, gott 😃.
 
 
Den här har hon bakat i skolan. Prinsesstårta är inte min favorit men den här med blåbär är super god 👍👍.
 
                       Trevlig lördag

Kommentarer:

1 Christel:

Budapest är min absoluta favorit! Åh, det måste hon lära mig :) Jag vill ha receptet :D

2 Margita:

Åh så gott! Vad härligt att ha en i familjen som bakar gott, fast det kan ju bli lite för mycket kanske. Min familj är riktiga godisgrisar och jag har väldigt svårt för att avstå men måste skärpa mig. Har gått upp 1 kilo under vintern, kanske inte så farligt, men känner mig inte bekväm. Magen är för stor...haha
Såg att ni också haft skönt vårväder. Härlig tid som väntar oss nu! :)

3 Annelie:

Åååå.... då har du det bra med andra ord.

Tur inte jag har någon som bakar åt mig,, jag som älskar kaffebröd.
En riktigt god Budapestlängd / bakelse ÄR gött.

Blåbärstårtan lät gött, fast jag inte är överförtjust i blåbär.

Ha det bäst.. // Annelie

Kommentera här: