Ven

Idag har jag, mamma och Ronja besökt Ven för första gången. En mysig liten ö skulle kunna tänka mig att semestra där någon dag men det tar vi Jonas med på 😀. Ronja vill gärna cykla idag promenerade vi runt ön.
 
Det har blivit buss, tåg, buss och båt idag 👍.
 
 
Ronja och jag en härlig båttur med sol 🌞.
 
När vi kom fram till Ven bestämde vi oss för att gå runt och titta och se om vi hittade något bra matställe.
 
Hamnen
 
Kyrkan
 
Vi skulle besöka en strand men när vi kom dit blev det muligt så Ronja ville inte bada.
 
Mamma och Ronja ville ha mat och ha två gnällspik när inte maten står framför de är inte lätt 😂😂😂.
 
Fast till slut hittade vi ett mysigt ställe 😀
 
Jätte god gryta som mamma och jag tog.
 
Ronja och mamma
 
Jag
 
 
Detta djur verka vara populärt på ön, är det deras husdjur tro ?
 
Nu är vi på väg hem och där väntar mannen på oss med grillat ❤️

Kommentera här: