Lördag

Idag skulle Ronja vara hundvakt till Åke. Så därför åkte vi iväg till stranden senare. Var riktigt skönt fast det blåste så. På stranden träffade vi på dotter nr 2, Amelia. Hon var där med sin kompis.
 
Efter stranden tog vi en tur till Lommas glassfabrik. Är så fint nere i hamnen.
 
Chokladen var jätte god men hallonsorben passa mig inte riktigt i smaken.
 
Sedan åkte vi hem och tog det lugnt en stund innan vi skulle till Hamnfestivalen.
 
Där åt vi också dagens middag. Här är det kycklinggryta med nudlar, gott.
 
Efter många om och men hittade jag min äggakaka. Där blev det en besvikelse. Skånsk äggakaka skall vara tjock. Det här var som en tunn pannkaka. Fick bara 1 st också för 60kr det tyckte jag var dyrt. Annars var den jätte god.
 
Ronja hittade sin älgkebab så hon blev glad 😀.
 
Jag & Jonas, vi gick en runda i båthamnen.
 
Innan vi åkte hem fick Ronja handla efterrätt med sig hem.

Kommentera här: