Benet

När jag och Jonas var iväg och jag skulle gå på toa så bara small det till i mitt ben 🦵. Typiskt, det gjorde så ont och det är inget ställe som min man följer med mig på. Men haltandes tog jag mig till slut till honom.
 
Benet blev inte bättre efter att jag jobbat ett dubbel pass men det är tur jag har privat chaufför 🥰.
 
 Jag bestämde mig för att inte sätta mig på akuten utan att ringa vår vc. Fast den går det utför 😳😳😳.
 
Förstår för det första inte att man redan kan säga på telefonsvararen att de kanske inte ringer upp i tid pga att de har mycket att göra. För det känns som de har satt det i system. Jag fick en telefontid de ringde upp 11/2 timme senare.
 
Hon jag fick prata med tyckte inte jag behövde någon vård. Hon sa att jag fått en blödning och att jag skulle lindat det på en gång. Hur ofta går man runt med en gasbinda i väskan 🤔🤔🤔. Frågade henne om jag kunde få träffa en SSK som kunde visa hur jag skulle linda eftersom jag är svullen på mer än ett ställe. Nä, jag tycker inte du behöver någon vård. Gå till apoteket. Sedan visade det sig att de hade inga tider men hade de ringt upp i tid så hade där antagligen varit 😡😡.
 
Gick till apoteket men det var lönlöst det han ville att jag skulle köpa har man inte till den här skadan. Han var helt okunnig hur man nu kan ha sådan personal på sånt ställe.
 
Ringde i morse påväg hem från jobb fick en tid 8:52, tror ni de ringde ? 2 timmar senare ringde de då sov jag gott. Förstår inte hur de kan få sköta en vc så hade en annan gjort så på sitt jobb hade man fått sparken.
 
Så i morgon när jag slutar så får jag ta mig till akuten trots allt. För det fungerar inte att ta sig till och från jobb.
 
Ha en härlig vecka 😊

Kommentera här: