50 år Oslo

Då blev man väckt till skönsång och en dag i Oslo väntade på oss. Vi skulle fira min 50 årsdag med en dag i Oslo.
 
Efter en härlig frukostbuffé så blev det en vandring på Karl Johan gata upp till slottet.
 
Amelia, Ronja, Angelica, jag, Jonas och Hampus 
 
När man har tagit sig upp till slottet och tittar ner på stan. Då ser man verkligen att det var rätt brant uppför.
 
Vi fick ta ett foto med slottet också i bakgrunden.
 
Högvakterna stod stadigt och väntade. Gissar på att det var kungen som kom åkande i bilen eftersom det var fullt med vakter.
 
Gick en runda i Slottsparken, väldig fina blommor.
 
Det var en hel del fina skulpturer. Skulle kunna gå där ännu längre och njuta. Men tyvärr har man inte lika lång tid på sig i Oslo som man hade förut.
 
Eftersom det var min dag så fick jag bestämma och jag ville äta lunch i Oslo med familjen ❤️. Efter det gick vi upp operahusets tak och kollade på utsikten. Där såg man att båten stod och väntade på oss.
 
Vi begav oss tillbaka till båten för att få plats på soldäck när vi skulle lämna. Är så fint att sitta och njuta när man åker i fjorden 🥰.
 
Efter alla gjort vad de velat vilat varit ute på däck mm. Så kom de och knackade på dörren och den största bubbelflaskan väntade på mig 😊. Så vi skålade och firade in min kväll.
 
Jag hade bokat bord på bufferestaurangen. Där var mycket att välja på. Hampus, Ronja och Angelica som älskar skaldjur njöt för fullt. Jag har aldrig sett Ronja äta så mycket.
 
Amelia gillar kött så det blev oxfilé och rostbiff för hela slanten. Amelia, Ronja och Angelica gillar kakor och deserer så det bordet passerade inte de förbi.
 
Blev en perfekt buffé något som alla gillade. Min egen favorit blev blomkålsopp med krutonger och pumpakärnor 🥰.
 
Efter maten blev det underhållning, skratt och prat. Klockan tickade på så efter en lyckad och trevlig firande av min 50 årsdag så ropade sängen på mig.
 
En ny dag i morgon 😊

Kommentera här: