Halloween redo

Har era barn höstlov nästa vecka ( v44) ?
 
Här nere i Skåne där jag bor är barnen lediga. Jag tror att mina barn tycker att det ska bli ganska så skönt med lite lov.
 
Tyvärr är varken jag eller mannen lediga men de är stora så de klarar sig. Har gjort matlådor i helgen, så då har de mat som de kan värma till lunch.
 
Så redan denna helgen fixade vi halloween fint. Så får vi njuta av det på kvällarna och sedan är vi redo till helgen när det är halloween.
 
Går era barn bus eller godis ?
 
Ronja säger att hon ska göra det med sina kompisar så vi får väl se hur det blir till helgen.
 
Några foto från helgen
 
 
Idag var vi en tur till Emporia, där har de byggt upp ett spökrum. Väldigt fint gjort !
 
Resultatet efter pumpatillverkningen.
 
Höstfint
 
Halloween fint
 
 
De här får också vara med på bild så länge de klarar sig. Risken är stor att de blir uppätna snart 😃.
 
 
Amelia har bakat även denna helgen, jätte goda. Fast vi får nog ha stopp på bakningen ett tag annars rullar vi snart fram.
De här lär inte finnas kvar till nästa helg!
 

Kommentarer:

1 Christel:

Igår gjorde jag kyckling med pasta och vitlökssås.. en vanlig och en gluten- och laktosfri. Den sistnämnda var till min kollega och jag antar att det blev uppskattat, för hon åt 3 portioner...
Sen ska jag göra nån gryta på fläskytterfilé, med svamp. Och köttbullar/pannbiffar. Här blir inte så mycket rester över.. oftast bara till jobbematen kommande dag. Men jag tycker det är så tråkigt att laga mat varje kväll, så nån kväll vill jag bara kunna äta fil och mackor och ändå ha jobbemat dagen efter. Bra att ha i frysen då.

Jag köper också Icas matlådor när dom är billiga. Dom är perfekta!

Kommentera här: