Spagettilåda

Spagettilåda
 
Spagetti 
4 pkt bacon
50 gr smör
1-2 msk mjöl
3 dl mjölk
ärtor efter eget önskemål
curry efter eget önskemål 
riven ost efter eget önskemål
 
Detta är ett recept som jag har fått av min farmor. Det är gott, enkelt och går snabbt att laga. Bra att göra om man kommer hem sent en kväll.
 
Spagetti står i receptet men vi prövade med pasta i stället och det gick lika bra.
 
Koka spagettin enl förpackningen
Dela baconet i bitar och bryn den
 
 
Gör såsen under tiden
 
 
Smält 50 gram margarin/ smör
Strö över vetemjölet och rör om
Tillsätt 3 dl mjölk
Blanda i ärtor och curry efter eget tyckte. Låt såsen koka upp
 
Smörj en ugnsäkerform 
 
 
Första lagret spagetti + bacon + sås
Andra lagret spagetti + bacon + riven ost
 
Ugn 200 gr ca 15 min
 
 
Smaklig spis 😃

Kommentarer:

1 Annelie:

Såg både gött ut och enkel mat också.. *gillas*

Ha en bra fortsättning på vecká.. // Annelie

2 Christel:

Detta låter jättegott! Om man bortser från curryn. Undras vad man kan byta ut den mot...

Jag har inte varit hos läkaren för tröttheten. Tänkte vänta ett tag och se hur jag känner mig när det blir lite ljusare ute.. det är kanske vanlig vintertrötthet.

Kommentera här: